Geen opkomsten t/m 31 maart!

SCOUTING HILLEGERSBERG

• BESTUUR

12-03-2020
CORONA VIRUS – T/M 31 MAART GEEN OPKOMSTEN

Beste ouders/verzorgers,

Vandaag heeft Scouting Nederland haar advies aangescherpt wat betreft de opkomsten van onze Scoutinggroep in relatie tot het coronavirus. Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen om de opkomsten en kampen tot en met 31 maart niet door te laten gaan.

In het Scoutingspel vindt veel fysiek contact plaats, met dit besluit sluiten we aan bij het advies van het kabinet om sociale contacten in het algemeen sterk te beperken. Hiermee nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als vereniging.

Onze Scoutinggroep volgt het advies van Scouting Nederland. Dat betekent dat de opkomsten de komende weken, die tot 31 maart gepland stonden, NIET doorgaan. Ook de marathon is afgelast en we zullen hier dus niet bij aanwezig zijn. Tevens zal NL doet in de huidige vorm geen doorgang vinden. Wel wordt er door een kleine groep bestuur- en stamleden geklust op het clubhuis. Als u geen verkoudheid of griepverschijnselen heeft dan bent u van harte welkom om mee te klussen.

We zullen u zodra er meer informatie is, informeren over de opkomsten die hierna volgen.

Mocht u vragen hebben over Scouting en het coronavirus kunt u op de website van Scouting Nederland meer informatie vinden: https://www.scouting.nl/nieuws/1856-vragen-en- antwoorden-over-scouting-en-het-coronavirus-covid-19.

Met vriendelijke groet,

Tim van Zuuren