Geen chalotje

Na veel wikken, wegen, verschuiven en het weerbericht bestuderen hakte het leidingteam de knoop door voor het uitje van de Scouts: midgetgolf. Een paar weken eerder was dit bij de Explo’s al een groot succes en dus kregen de Scouts de opdracht om op deze stormachtige zaterdagmorgen bij de ingang van de Maastunnel te verzamelen. Dat bleek nog lastiger dan gedacht omdat net die dag de Parkkade afgesloten was in verband met een paardenevenement.

Nadat iedereen dan toch verzameld was en duidelijk werd dat dat in ieder geval niet onze bestemming was, betraden we naar de midgetgolfbaan. In vier groepjes verspreidden we ons enthousiast over de achttien banen. De ene bleek wat lastiger dan de andere. Maar dat kwam natuurlijk ook door de straffe wind. Echt!

Midgetgolfen bleek de Scouts niet al te lang te kunnen boeien. Gelukkig hadden we nog een ander onderdeel op het programma staan dat alles goedmaakte: krijsend door de Maastunnel rennen. Aan de overkant hebben we nog even wat gedronken en daarna zijn we weer terug gegaan, zodat we klokslag één uur weer bovenkwamen waar de ouders alweer stonden te wachten om iedereen mee te nemen.