Explorers opdrachtenspel

Afgelopen zaterdag kon de organisator van de opkomst zelf er niet bij zijn, dus schudde Joep een heus opdrachtenspel uit zijn mouw. We verdienden punten door een opdracht zo goed mogelijk te doen. Het begon met het uitblazen van een kaarsje van een zo lang mogelijke afstand. Terwijl een aantal al naar de tentstokken liep om die aan elkaar te knopen, bedacht Mees een heuse uitblaasslinger en maakte Rutger een contraptie met een ballon die op afstand leeg te laten lopen was. Jelke saboteerde Suzy’s buizenconstructie door er een nepdruif in te stoppen.

Daarna verdienden we punten met een spel buiten waarvan we de regels niet wisten. Zonder het spel te begrijpen, verdienden Suzy en Rutger al snel veel punten. Tot op de dag van vandaag weten ze nog steeds niet hoe dat is gelukt. Daarna werden we één voor één binnen geroepen en hadden we een minuut de tijd. Voor wat wisten we niet precies, maar de meesten gingen rondkijken en zo veel mogelijk dingen proberen te onthouden. Toen iedereen was geweest werden we weer naar binnen geroepen en moesten we precies doen wat we de eerste keer deden. Dat was voor sommigen aardig moeilijk, maar lukte toch vrij goed.

Toen was het tijd om iets lekkers te koken. Nouja, lekkers, het moest zo veel mogelijk ingrediënten bevatten met zo veel mogelijk verschillende beginletters. En die mochten niet dubbel zijn, dus geen brood en banaan in hetzelfde gerecht. De opdracht resulteerde in verschillende versies van een mix-up van het avondeten en alles wat er in de kastjes te vinden was. Rafael stopte alles wat hij kon vinden in een broodje, Mees ging voor de culinaire look met smears van saus op het bord en Rutger ging de zoete kant op.

De scores liepen aardig gelijk op. Het was tijd voor de slotopdracht, genaamd “Ei deel 2”. Geef een ei een zo zakelijk mogelijke uitstraling. Het ei met de meest zakelijke uitstraling wint. Ook die opdracht resulteerde in geweldige creaties.