Dodenherdenking

Maandagavond 4 mei was het weer tijd voor de jaarlijkse Dodenherdenking, waarbij onze scoutinggroep altijd een belangrijke rol speelt, namenlijk het bewaken van de vlag en het plaatsen/overhandigen van de kransen en bloemstukken. Dit jaar werd het geheel opgeluisterd door een jongerenkoor en was er een nieuwe trompetspeler (ja we doen al heel wat jaartjes mee) die de taptoe speelde en het Wilhelmus begeleide.

Ook hielden zoals altijd, een aantal mensen een toespraak. Hierbij werd natuurlijk ook even stilgestaan bij de gebeurtenissen rond Koninginnedag. Toen was het tijd om de kransen te leggen en konden ook de vele aanwezige kinderen een bloem leggen. Aansluitend was er gelegenheid tot koffie drinken in de nabijgelegen speeltuin. Om tien over negen (vlak voor zonsondergang) was het voor de vlaggenwacht tijd om de vlag te strijken.