Dodenherdenking 2018

Om 19.15 waren de eerste scouts aanwezig bij de Prinses Irene brug, waar wij al voor heel wat jaren de rol van vlaggenwacht vervullen. Enkele jaren geleden is hier ook het assisteren van de kransleggingen bij gekomen. Dit jaar hadden we een record aantal bevers, welpen, scouts en explo’s die hier bij hielpen.

Deze avond is echt op eigen initiatief, en vanwege de meivakantie toch vaak lastig.

Bedankt allemaal, voor jullie komst.

Het was een mooie dienst met zang, toespraken, gedichten, vliegtuigen (die in formatie overvlogen), de taptoe (op de trompet), echte veteranen en natuurlijk onze scouts en explo’s die bij de vlag stonden.

Onze welpen en bevers hebben voor de tweede keer het Wilhelmus voorzien van mooie tekeningen en vrolijke teksten. Bedankt, hierdoor staan ze niet 1 keer stil bij het herdenken maar twee keer.

We hopen dat verzet niet nodig zal zijn, behalve dan verzet tegen oorlog.

Met vriendelijke groet,

Karin Schröder (groepsbegeleidster)