De Beroepen Vossenjacht in de Oosterhof

Terwijl de scouts, explo’s en de rest van de leiding zich in het zweet werkten op het clubhuis met het opruimen van het terrein, dat door de storm van afgelopen weekend was bezaaid met takken, bladeren en bomen, stonden de welpen, kabouters, Esta’s en Dolfijnen (DWEK) in de Oosterhof te popelen om met de Beroepen Vossenjacht te beginnen. Deze Cirkel-activiteit werd samen met alle groepen in de Regio gespeeld.

Om 10:00AM verzamelde alle deelnemers op het plein voor het Winkelcentrum Alexandrium. De vossen waren op dat moment in het winkelcentrum al druk in de weer met hun vermommingen. Om circa 10:15 was iedereen gearriveerd en werd het evenement aan de DWEKKERS (Dolfijnen, Welpen, Esta’s en Kabouters) uitgelegd. De bedoeling was om de ‘vossen’ die verkleed waren te vinden op een aangegeven volgorde. De vossen zelf beelden verschillende beroepen uit en waren dus best opvallend gekleed. Tenminste de meesten dan, want zoals altijd blijken sommige kostuums opvallen ‘echt’ te zijn. Een visser, een stel aardbeien (verklede groenteboer) of een conducteur in een winkelcentrum zijn nog wel eenvoudig te herkennen, maar als het een bakker, een kunstenares of een stewardes blijkt te zijn, dan wordt het al een stuk lastiger. Echt lastig wordt het als er ook nog echte postbodes, straatkrantenverkopers en politieagenten tussen het publiek doorlopen.

Ondanks dat het droog was deze dag, speelden we het spel binnen in het Alexandrium. En zeker tijdens het puzzelen naar de juiste oplossing van de zin bleek dat een welkome zekerheid. Bij de vossen hadden we immers telkens een letter gekregen, die allemaal bij elkaar een zin moesten vormen. Het vinden van de goeie oplossing viel op zich niet mee. Maar uiteindelijk lukte het alle ploegjes om deze uitdaging te overwinnen. Buiten bijde afsluiting vand e dag kregen alle ploegjes een bekertje limonade om de dorst te stillen. Ook werden de certificaten uitgereikt en na het luide roep van een denderende regio-yell kwam er ook aan deze dag een zonnig einde….