Apenkooien

Zo af en toe gaan we met de groep apenkooien. En zo af en toe gaan we met de stam pionieren. Dit jaar besloten we die twee activiteit eens te combineren, en vrijdagavond verzamelde de stam zich op het clubhuis om een aantal speelobjecten te bouwen. Nadat iedereen zich moed had ingegeten werd er besloten tot het maken van een torentje en een rek voor slingertouwen. Tot diep in de avond werkte de twee ploegen aan hun creaties, en toen die af waren werd er ook nog even een touwbrug gespannen.

De volgende morgen bleken de creaties een groot succes en de scouts vermaakten zich goed op de speeltoestellen. Op Dylan na dan, want die had last van een lekke enkelband of iets dergelijks. Het weer werkte ook mee, dus aan het eind van de opkomst lag iedereen moegespeeld in het zonnetje. ’s Middags hadden ook de welpen en kabouters de grootste lol op het parcours. En de pionierobjecten bleken zelfs geschikt te zijn voor de bevers.