Midwintersurvival 2012

Daar was ie dan weer! Voor iedereen die zich dood verveelt tijdens de kerstvakantie organiseert scouting Dalfsen elk jaar tussen kerst en nieuwjaar een vierdaagse activiteit. Daar waar we vorig jaar voor het eerst meewaren en letterlijk kapot gingen aan de kou, pittige tochten en leipe posten konden we natuurlijk niet wachten om dit jaar weer van de partij te zijn!

Wat meteen opviel was dat de eerste tocht ’s avonds van een wat simpeler kaliber was dan die van vorig jaar toen er een waar rampscenario over ons hing. Maar waar we dit keer nog redelijk fris aan kwamen stonden we ’s ochtends bepaald niet fris op na de hele nacht op een steile heling gelegen te hebben. De enige die geslapen had was Dora die over een beklimming in een regenwoud moet hebben gedroomd anders zou ik het ook niet weten. Na een regenachtig begin was het daarna gelukkig overwegend droog en kwam hier en daar de zon zelfs even door zodat we onze met kerst verkregen truien konden inwijden. Door de ervaringen van vorig jaar wisten we enigszins wat ons te wachten stond en konden we zelfs enigszins in de buurt blijven van de kopploegen om ook een (3e) prijsje te pakken!

Verder was het weer een mooi minikamp met leuke posten zoals diverse kabelbanen en een ziek snelle afdaling op een skateboard, dit alles ingepakt in twee goede tochten in de prachtige omgeving van de Eiffel. Scouting Dalfsen bedankt! Verder wou ik pesoonlijk ook nog even Tjeerd bedanken voor de razendsnelle service! 😉

Marcel

Voor overige verslagen en foto’s kun je terecht op de website van Scouting Dalfsen.

Ook kwa gadgets is het elk jaar weer een feest! Zoals zaklampen die voor een bouwlamp door kunnen, GPS-horloges en zelfs een team met een Gopro! (camera) Het resultaat kun je hier zien.