Midwintersurvival

WAARSCHUWING: Het volgende bericht bevat teksten die als schokkend kunnen worden ervaren voor iedereen die ambities heeft om ooit bij de Explorers van Hillegersberg te komen! (Kijk ook op scoutingdalfsen.nl voor nog meer info.)

Zo af en toe valt er bij het ideeënrondje van de Explo’s het woord ‘winterbivak’. Waarna dit meteen stilzwijgend weer naar de achtergrond wordt geschoven … totdat er een paar maanden geleden een heuse wintersurvival werd aangekondigd in de landelijke Scoutingmail. Toen het ook nog eens in de Eiffel bleek te zijn was de interesse gewekt. En waar sommige Explorertjes het nog iets te gek vonden om met volledige bepakking een onbekend aantal kilometers te gaan lopen bij een vermoedelijk koud weerbeeld, ging toch zeker de helft van ons team in de voorbereinding om het klusje te klaren!

Op tweede kerstdag werden er nog wat voorbereidingen op het clubhuis getroffen en werden alle rugzakken gewogen. De volgende dag werden we bij aankomst meteen als groep letterlijk aan elkaar geknoopt evenals de overige 27 deelnemers, om een stukje te lopen. En na een alcoholvrij biertje met een kopje noodles als avondeten werd al gauw duidelijk dat de organisatie er alles aan had gedaan om ons te laten flippen door meteen hierna al een nachthike van zo’n 15 km erin te gooien, met allerlei te gekke posten zoals rodelen, een stuwmeer overvaren en een bezoekje aan een minispookhuis.

Wat er verder allemaal gebeurd is deze week is simpelweg niet samen te vatten in dit verslag (maar willen we wel graag vertellen). Wat ik nog wel wil zeggen is dat onze Explorers ondanks het gebrek aan eten, slaap en het lopen met een volle rugzak (na ongeveer 47 km bergop-bergaf) de eindstreep weer allemaal gehaald hebben en dat het een ontzettend mooie en goed georganiseerde tocht was! Een diepe buiging naar Scouting Dalfsen en de overige organisatie van dit Kamp namens Scouting Hillegersberg!

De vele Foto’s staan vanwege een verkeerde tijdsaanduiding van een camera nét niet helemaal op volgorde. Wil je nog meer foto’s zien? Kijk dan op de site van Scouting Dalfsen, waar de komende weken nog meer foto’s worden geuploaded.